רכבות, שדה תעופה נוסף, לימוד תנ"ך ועוד: הסכם הליכוד עם השותפות

איתי גדסי No Comments on רכבות, שדה תעופה נוסף, לימוד תנ"ך ועוד: הסכם הליכוד עם השותפות

עד עתה השיח בימים האחרונים היה על ההסכמים הקואליציוניים של השותפות, הערב, מפרסם מוטי קסטל בערוץ 14 את מה שהליכוד השיג בהסכם מולן | כל הפרטים

צילום: יונתן סינדל - פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים האחרונים דובר על הישגי השותפות הקואליציוניות במשא ומתן מול הליכוד. הערב, חושף הכתב הפוליטי של ערוץ 14 מוטי קסטל, את ההסכמים של הליכוד מול השותפות.

בין הדברים שסוכמו: העלאת שכר החיילים בסדיר ב20%, הקפאת מחירי החשמל, המים והארנונה ב2023, הגדלת נק' זיכוי במס – חצי נק' נוספת עבור כל ילד, חוק המטרו, שדה תעופה בינ"ל משלים, הפרטת נמל אשדוד ובנק יהב, ביטול חוק ממשלת חילופים, פטור מויזות עם ארה"ב, החזרת לימוד תנ"ך והיסטוריה ללימודי הבגרות, החזרת משלחות הנוער לפולין, חינוך חינם מ0-3, הגדלת הנחות בתחב"צ לסטודנטים, חוק אקלים בתוך חצי שנה, ביטול נבחרת הדירקטורים, הקמת רשות לזהות יהודית בתוך 30 יום, הקפאת רפורמות החקלאות של הממשלה הקודמת, הגברת התחרות בתקשורת.

בנושא החיילים וצבא ההגנה לישראל סוכם כי סיעות הקואליציה יתמכו בפעולות הממשלה ובכלל זה הליכוד לשיפור תנאיהם של חיילי צבא ההגנה לישראל, במהלך שירותם הסדיר וכן לאחר שחרורם מצה"ל.

הממשלה תפעל להעלאת שכר כל החיילים בשירות סדיר ב-20%, ובכלל זה תוך מתן דגש על העלאת שכר הלוחמים והשוואת שכר הלוחמים במחצית השנה האחרונה לשירות הלוחמים לשכר המינימום במשק.

בנושא כלכלה ורווחה סוכם כי במהלך שנת 2023 הממשלה תפעל להפחתת יוקר המחיה בישראל ולבלימת האינפלציה, בין היתר, באמצעות הקפאת מחירי החשמל, המים והארנונה. כן ייבחנו הקפאת מחירי הדלק והמוצרים בפיקוח.

עם הקמת הממשלה, צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין בעניין כלים חד פעמיים ושתיה מתוקה, יתוקן ויבוטל, והממשלה תבחן את נושא השבת מס ליבואנים בציבור המחזיקים במלאי.

בעניין משפט ומשילות סוכם כיהממשלה תפעל לקידומה של רפורמה להבטחת המשילות וחיזוק יכולת הממשלה לבצע את מדיניותה.
כל סיעות הקואליציה יתמכו בכל הצעות החוק, לרבות בחוקי יסוד ובתיקונים לחוקי יסוד, כפי שיוצעו על ידי שר המשפטים, ושיעסקו, בין היתר, בהסדרת מערכת היחסים שבין הרשויות ובסמכויותיהן, ובפרט במערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט ובית המשפט העליון ובשיטת בחירת השופטים. כל זאת לשם השבת האיזון הראוי בין הרשויות.

החקיקה כאמור תכלול גם חקיקת חוק יסוד: החקיקה ופסקת התגברות. כל הצעות החוק שעניינן הנושאים הנזכרים בסעיף זה תקבלנה עדיפות מוחלטת ומלאה, בכל מקרה ונסיבות, על פני כל חקיקה אחרת, לרבות בכל הקשור לקדימות ראשונה בהעלאת הצעות למליאה מיד עם הנחתן בכנסת ובהשלמת הטיפול בהן בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת לפני כל דיון בכל הצעת חוק אחרת המונחת על שולחן הוועדה. האמור יחול בכל הקריאות.

הממשלה וסיעות הקואליציה יתמכו בהצעת החוק מטעם הליכוד שתקבע כי מינוי היועץ המשפטי למשרדים הממשלתיים יבוצע על ידי מנכ"ל אותו המשרד הממשלתי.

בעניין מדיניות החוץ סוכם כי הממשלה תפעל להעמקה משמעותית של שיתוף הפעולה עם מדינות ״הסכמי אברהם״ תוך המחויבות ושיתוף הפעולה הבין-משרדי הנדרש לקידום שיתוף הפעולה האמור עם מדינות "הסכמי אברהם". הממשלה תבחן פתרונות ותפעל לקידום הסכמי שלום נוספים על מנת לסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי.

תחבורה, תשתיות ופיתוח הפריפריה: במטרה לעודד צמיחה כלכלית ארוכת טווח ולצמצום הפערים החברתיים, הממשלה תשקיע בתשתיות ובתחבורה הציבורית, תוך חיבור ערי ישראל בקווי תעבורה ותחבורה נוחים ובניית מערכת כבישים מתקדמת ותשתיות תחבורה ציבורית מתקדמות.

הממשלה תקדם תכנית רב-שנתית ל״רכבת קליע״ (רכבת ארצית מהירה) חוצת ישראל מקרית שמונה ועד אילת, כולל הקצאת התקציבים הדרושים לתכנון וביצוע עם תום התכנון.

חוק המטרו והיטל מימון מטרו: הממשלה תתמוך בקידום פרויקט המטרו, בין היתר, קידום חוק המטרו, אשר יקנה לממשלה ולגופי הביצוע כלים נדרשים לטובת עמידת הפרויקט ביעדי לו"ז ותקציב. בנוסף, קידום חקיקה בכנסת של רכיב מימון נוסף לפרויקט המטרו, על מנת להשלים את תמהיל המימון ולמנוע אי שיווין בהשתתפות במימון. הכנת החוק בוועדת הפנים לקריאה שניה ושלישית תקודם עד סוף מושב החורף.

הממשלה תפעל לקדם שדה תעופה בינ"ל משלים, בהתאם למיקום שיומלץ על ידי גורמי המקצוע במשרדי האוצר והתחבורה וכן להפריט את שדה התעופה בחיפה ולהרחיב את הקיבולת שלו.

 



0 תגובות